Operació d’Europol Trivium: fer front a la criminalitat organitzada i mòbil

Entre el 13 i el 16 d’abril de 2021, les autoritats policials de 17 països van actuar contra grups de criminalitat organitzada mòbils actius a tot Europa com a part de la darrera edició de l’operació Trivium. L’operació va ser coordinada pels Països Baixos, amb el suport d’Europol, i forma part de la iniciativa de seguretat EMPACT.

Un dels objectius de l’operació Trivium d’enguany era localitzar fugits entre els condemnats per delictes contra la propietat organitzada. Les investigacions durant l’operació van identificar on s’amagaven alguns d’aquests individus.

En l’operació Trivium XIV 17 països intenten controlar grups criminals mòbils que utilitzen la infraestructura viària de la UE.

Les accions coordinades van conduir a:

• 228 detencions

• 70.000 persones controlades

• 67.000 vehicles revisats

• decomisos que inclouen 88 vehicles, substàncies il·legals i grans quantitats de diners en efectiu.

Durant l’operació, les autoritats alemanyes van comprovar que una persona sospitosa per les autoritats daneses estava relacionada amb diversos robatoris de dispositius GPS a màquines agrícoles. Durant la comprovació del seu vehicle, la policia alemanya va descobrir 30 unitats GPS de màquines agrícoles, aproximadament 100 kg de joies d’or, plata i marfil, prop de 50 nous telèfons intel·ligents de gamma alta i 20 ordinadors portàtils. El sospitós serà extradit a Dinamarca en virtut d’una ordre europea d’arrest.

Un control per part de les autoritats belgues d’un vehicle a l’aparcament de l’autopista va suposar la confiscació de 380 kg de coure amagats en un bosc proper.

L’Operació Trivium, iniciada l’any 2013, se centra en l’enfocament de diverses policies amb l’objectiu de combatre la delinqüència organitzada. L’operació es dirigeix ​​a les xarxes criminals que utilitzen la infraestructura viària de la Unió Europea per perpetrar diferents delictes transfronterers. Les accions conjuntes, mitjançant controls policials, van detectar grups criminals que intentaven mantenir-se fora del radar de les autoritats policials en ser mòbils i canviar els seus modus operandi.

Aquestes activitats milloren la seguretat a les carreteres i contribueixen a augmentar la confiança i el sentiment de seguretat de les diferents comunitats locals.

* Països participants: estats membres de la UE: Alemanya, Àustria, Bèlgica, Dinamarca, Espanya, França, Grècia, Itàlia, Lituània, Malta, Països Baixos, Polònia, Portugal, Romania, Suècia i Xipre.

• País no comunitari: Albània.

_____

Esta entrada en español / This post in English / Post en français

Leave a Reply